هوش مصنوعی

سلام و خسته نباشید از این که همین چند نفر هم از این جا دیدن می کنند خوشحالم اول این که این وبلاگو به دوستاتون معرفی کنید چون اگر بازدید این قدر بالا بره که من کف کنم مسلم که منم به شما صفا خواهم داد و هی آپدیت می کنم.

دوم این که من خودم از زبان ++c به این دلیل خوشم می آید که سبب هوش مصنوعی خواهد شد برای آشنایی شما یه مقاله براتون می خوام بذارم اگه خوشتون اومد بگین تا کامل بذارمش ضمناً باید بگم که از دانش نامه آزاد ویکیپدیا گرفتمش و هیچ تغییری برای بهتر شدنش ندادم.

هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial Intelligence) را باید عرصهٔ پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، نورولوژی، و فیزیولوژی نشان گرفت و شاخه‌ها، فروع، و کاربردهای گونه‌گونه و فراوان آن را در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم ارتباطات و زمینه‌های بسیار دیگر.

هدف هوش مصنوعی بطور کلی ساخت ماشینی است که بتواند «فکر» کند. اما برای دسته بندی و تعریف ماشینهای متفکر، می‌بایست به تعریف «هوش» پرداخت. همچنین به تعاریفی برای «آگاهی» و «درک» نیز نیازمندیم و در نهایت به معیاری برای سنجش هوش یک ماشین نیازمندیم.

با وجودی که برآورده سازی نیازهای صنایع نظامی، مهم‌ترین عامل توسعه و رشد هوش مصنوعی بوده‌است، هم اکنون از فراورده‌های این شاخه از علوم در صنایع پزشکی، رباتیک، پیش بینی وضع هوا، نقشه‌برداری و شناسایی عوارض، تشخیص صدا، تشخیص گفتار و دست خط و بازی‌ها و نرم افزارهای رایانه‌ای استفاده می‌شود.

امید است که حتی به یه نفر خط داده شده باشه تا دنباله این چیزا بره...

اگه ادامشو خواستین تو نظرات بگین.

 

assembly programming

سلام و خسته نباشید یکی از معایب مدرسه و سال سوم دبیرستان بودن اینه که من شرمنده شما کسانی می شوم که می بینم به اینجا سر می زنید اما من کاری نکردم.

به همین خاطر امروز آموزش زبان اسمبلی رو در قالب یه فایل pdf برای اونایی می ذارم که به زبان های سطح پایین و کم کاربرد تر علاقه بیشتری دارند.

download

کوچک‌ترین تلفن‌همراه لمسی دنیا ساخته شد

شرکت IMobile به تازگی از تولید گوشی جدید خود با قابلیت صفحه‌نمایش لمسی خبر داده است.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ، خبر گزاری سلام ، گفته می‌شود این گوشی که قرار است با نام C1000 یا به عبارتی M600 وارد بازار شود، پس از موفقیت گوشی قبلی این شرکت موسوم به M300 تولید شده است. گفتنی است این گوشی هم‌اکنون به عنوان کوچک‌ترین گوشی با قابلیت صفحه‌نمایش لمسی در جهان محسوب می‌شود.
گفتنی است این گوشی با طرح ساعت مچی طراحی و تولید شده است و از شبکه ارتباطی GSM پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی دارای قابلیت اتصال از تریق سیستم بلوتوث است و به نرم‌افزار A2DP برای افزایش کارایی سیستم بلوتوث مجهز شده است.
از معایب این گوشی می‌توان به حافظه کم و ناتوانی از پشتیبانی کارت‌های حافظه اشاره کرد. گفتنی است این گوشی تنها 60 مگابایت حافظه داخلی دارد و درگاهی برای افزایش ظرفیت حافظه روی آن تعبیه نشده است.
از قابلیت‌های بسیار جالب این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش لمسی 5/1 اینچی اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود این گوشی قادر است دست‌خط به زبان چینی را شناسایی و به صورت رایانه‌ای تایید کند.
هنوز قیمت مشخصی برای این گوشی ساعتی اعلام نشده است. به احتمال قوی این گوشی در نخستین عرضه در بازار وارد مراکز تجاری آمریکا نیز می‌شود.
منبع: وب نیوز